I Zlot Motocykli BMW R35

Gostycyn-Nogwica 27-30 lipca 2017

​Po latach starań, wreszcie w jednym miejscu i o jednym czasie spotkało się dziewięć motocykli BMW R35, jedna rama z blokiem silnika od BMW R35 oraz w zastępstwie modelu R35 jeden motocykl BMW R12. Najważniejsze jest jednak to, że spotkaliśmy się my - posiadacze i pasjonaci zabytkowych motocykli BMW.

Zlot ten był wyjątkowy jeszcze z jednego powodu, odbył się w 80-tą rocznicę powstania tego modelu i przeszliśmy do historii jako uczestnicy I Zlotu Motocykli BMW R35. Pogoda generalnie nam dopisała, chociaż piątkowe ostatnie 5 kilometrów przyszło pokonać w całkiem obfitym deszczu. Obyło się bez poważniejszych problemów technicznych na trasie, a na miejscu zlotu czekały na nas konkursy nagradzane pucharami i skromnymi nagrodami.

Mieliśmy dwie niewielkie trasy rajdowe po okolicy. Pierwsza zawiodła nas do Fojutowa gdzie podziwialiśmy zbudowany w poł. XIX w. akwedukt i niezwykłą przyrodę tego miejsca. Następnie zatrzymaliśmy się na rynku w Tucholi i zwiedzaliśmy Muzeum Borów Tucholskich. Dobry obiad zjedliśmy w restauracji "Pod Jeleniem" w Rudzkim Moście. Do bazy zlotu wróciliśmy trasą przez las. Niemal przez cały czas naszego rajdu zabezpieczały nas dwa radiowozy tucholskiej policji.

Sobota była znacznie bardziej intensywna. Dzień rozpoczął się rajdem przez Koronowo do Harcerskiego Ośrodka Obozowego w Pólku, gdzie czekał nas prawdziwy i bardzo smaczny harcerski obiad. Pokrzepieni i nieco zrelaksowani, w drodze do bazy zlotu, zatrzymaliśmy się w miejscowości Pruszcz gdzie wzięliśmy udział w Mszy Świętej uroczyście celebrowanej w związku z kolejnym punktem zlotu, którym było odsłonięcie ufundowanej przez nas tablicy upamiętniającej żołnierzy 34 Pułku Piechoty. Więcej na ten temat w zakładce "A co po nas".

Było to naprawdę wspaniałe wydarzenie wzbogacające nasz zlot i jak sądzę nas samych. Podczas odsłaniania tablicy mieliśmy również sposobność do oddania salwy honorowej z oryginalnych karabinów Mauser K98 z okresu II wojny światowej. Uroczystości tej towarzyszyła wystawa naszych motocykli, odwiedzili nas również przejeżdżający tamtą trasą koledzy na motocyklach Harley Davidson WLA42, M72 oraz BSA WD M20 z 1940 roku.

Godziny wieczorne spędzaliśmy przy ognisku przygotowanym w Stanicy Wodnej PTTK w towarzystwie doskonałego piwa z Browaru Czarnków przypiekając smaczne kiełbaski.

Jak było? Było wspaniale i mam nadzieję, że spotkamy się razem za rok na II Zlocie Motocykli BMW R35.

Poniżej kilka zdjęć oraz film z naszego pobytu w Borach Tucholskich.

I Zlot Motocykli BMW R35 cz.1

Obejrzyj Teraz
I Zlot Motocykli BMW R35 cz.2

Tędy i owędy...

Czyli o podróżach starymi motocyklami w dawne i nowe ciekawe miejsca.